torsdag 29. januar 2015

Vinterutstyr kan være fryktelig dyrt...

...og det kan bli ganske så rimelig...
LilleMister5år har fått nytt skiutstyr,og han har fått nye skøyter.
Begge tingene fant jeg pent brukt på kjøp- og salg-grupper på Facebook.

Langrennski, staver og skisko: kr 300,-
Justerbare skøyter: kr 250,-

En langrennskipakke koster fort rundt tusenlappen, vil jeg tro. Jeg har aldri kjøpt skiutstyr. Enten har Frøken10år fått i julegave eller arvet, og LilleMister5år har alltid arvet hennes. Ja, for slikt har jeg ikke kvitta meg med. Og så lenge minstemann selv blåser i hvilken farge skistavene har, så skal absolutt ikke jeg påpeke noe på det. I min verden finnes ikke jentefarger og guttefarger, jenteleker og gutteleker, osv...
Her har barna alltid fått bestemme selv hvilke farger de liker, og hva de har lyst til å leke med :)

Men nok om det! I år hadde hadde han faktisk ikke skisko som passer.
Kikka litt rundt, og fant ut at en del som solgte skisko ville ha nesten like mye for bare støvlene, som for det denne damen ville ha for hele pakka. Så da ble det hele pakka - selv om han har både ski og staver i skibag'en i uteboden ;)


Så kom det beskjed fra barnehagen om at skolegjengen (førskolebarna) skal ha skøytedag.
Han kunne sikkert fått lånt skøyter av noen akkurat den dagen, men da jeg fant disse til salgs, så var det ikke vanskelig å ta den avgjørelsen, nei.
Jeg syns det er gøy å gå på skøyter selv, så nå har jeg ingen unnskyldning for ikke å komme meg ut på isen selv ;) For begge barna har nå skøyter, og det har jeg også :)
Nypis på slike skøyter er ca 600 kr, så da har jeg jo spart en god del penger der også :)


Nå har ogå Frøken10år fått seg nye skøyter (julegave), men mangler skisko.
Jeg er fremdeles på jakt etter skisko i riktig størrelse til riktige skibindinger :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar