torsdag 1. januar 2015

Velkommen!

Ja, så er 2015 her. 
Nytt år, ny start - eller kanskje mer en ny fortsettelse? - og tid for folk flest å lage seg noen forsetter. 

Mitt forsett for 2015 har den Blå-Blå regjeringa hjulpet meg med. 
Som ufør, og enslig mor, har jeg det jo så himla fantastisk godt økonomisk. 
Men selv om jeg visstnok kan bruke tusenlapper som toalettpapir, så er det jo greit å kunne vri hvert kronestykke skikkelig opp før jeg bruker dem. 

Eller vent nå litt... Tusenlapper? Hah! De står det "regninger", "regninger" og "dagligvarer" på, de... 

Uansett har det fått meg til å tenke. 
Jeg syns jeg er ganske god på å tyne mest mulig ut av hver krone allerede, til å kjøpe brukt der jeg kan, og til å tenke smart for å få trygda til å strekke til. 

2015 skal bli enda bedre!
Jeg vil med denne bloggen se hvor mye jeg faktisk kan klare å spare gjennom et helt år ved å tenke riktig, og jeg gleder meg til å se regnestykket ved årsslutt. 

Men jeg vil ikke være alene om denne bloggen :)
Jeg har fått med meg noen venninner som også er noen racere på å spare. Enten fordi de rett og slett må, eller fordi de ikke liker å betale mer enn nødvendig. Hvem gjør vel egentlig det?

Litt om meg og min økonomiske situasjon:
Kvinne, 34 år
Separert, delt samvær ca 60/40
Jente, 10 år (blir 11 i mars)
Fritidsaktivitet: Håndball
Gutt, 5 år (blir 6 i mai)
Barnehage: 80% plass. Betales av meg t.o.m. juni'15
Fritidsaktivitet: Svømmekurs/vanntilvenning
Bolig: Selveier, halvpart tomannsbolig
Inntektsgrunnlag: Ung Ufør m/barnetillegg, grunnstønad til transport og barnetrygd (x3barn)
Husdyr: 2 katter 

Nei, denne bloggen vil ikke bli noe regnskap hvor jeg fører opp inntekter og utgifter. Det vil bli en regelrett HvaHaddeVarenKostet og DetteBetalteJeg

Mitt ønske er å vise at det faktisk går an å leve godt på stramt budsjett. At gjenbruk og byttehandel er gull. Og kanskje det til og med kommer inn ett og annet sparetips i ny og ne?

Velkommen økonomiåret 2015! 
Jeg håper å spare mye på deg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar